Aktualności

Wycieczka z okazji Dnia Dziecka

Drukuj

Dnia 6.06.2017 r. odbyła się w naszej szkole jednodniowa wycieczka do Ostrowa Wielkopolskiego. Została zorganizowana z okazji Dnia Dziecka i wzięli w niej udział wszyscy chętni uczniowie. Wyjechaliśmy punktualnie o 7.45 spod budynku szkoły. Gdy wysiedliśmy z autobusu przywitał nas przewodnik – pan Maciej. Ustawiliśmy się parami i wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od kościoła p.w. św. Antoniego, który znajduje się przy ulicy Raszkowskiej. Pan przewodnik opowiedział nam o tym miejscu i ruszyliśmy dalej w kierunku Rynku.

Zatrzymaliśmy się przy Ostrowskim Centrum Kultury, dalej udaliśmy się do Synagogi, wybudowanej w stylu mauretańskim w dawnej dzielnicy żydowskiej. Następnie przystanęliśmy na Rynku obok ratusza, po czym udaliśmy się do kościoła NMP Królowej Polski – najstarszego zachowanego w całości obiektu w Ostrowie. Stamtąd poszliśmy do Konkatedry oraz do I Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Gimnazjalnej oraz do siedziby straży pożarnej przy ul. Staszica. Tam pożegnaliśmy pana Macieja, który ciekawie opowiadał o mieście. Następnie pojechaliśmy na Piaski Szczygliczkę, gdzie w parku olbrzymich owadów mogliśmy obejrzeć modele tych małych stworzeń w wielokrotnym powiększeniu. Wszystkie dzieci mogły pobawić się na pobliskim placu zabaw i boisku. Na zakończenie pojechaliśmy na pizzę do Restauracji Francuskiej. Wycieczka była bardzo udana, ponieważ zwiedziliśmy najciekawsze miejsca w Ostrowie, które przyciągają uwagę turystów. Pogoda również dopisała. Dzieci wróciły zadowolone, pełne wrażeń i nowych przeżyć.